tjugo träningspass

20 Feb

Jag får ingen ordning på regelbundenheten i min träning. Tränar sporadiskt och omotiverat. Gör nedslag, ett bra pass, men inte tillbaka till det igen.

Därför har jag utmanat mig själv. Om 40 dagar börjar april månad. Innan dess ska jag ha kört 20 stycken träningspass. Men fokus på att förbättra löpningen. Jag ser fram emot det, mest ser jag fram emot glädjen den 31 mars. Men jag ser också fram emot den utveckling som kommer att ske och alla stunder ute i naturen.

2 svar to “tjugo träningspass”

  1. Anneli Rannamaa 20 februari 2013 den 11:34 #

    Klokt! Mitt mål är 100 pass under 2013. Det låter kanske inte så mycket, men för mig är det ett lagom högt ställt mål. Det får plats lite sjukdom, lite stressiga perioder på jobbet/universitetet och en och annan vab utan att målet havererar. Samtidigt är det tillräckligt högt för att jag ska tvingas ta mig i kragen rätt snabbt efter de där perioderna. :-)

    /Anneli

    • mikaelapersson 20 februari 2013 den 11:36 #

      Bra mål! Det är ju ca 2 pass i veckan vilket, som du säger, borde gå att få ihop oavsett vad som händer. Jag har inte vågat sätta något årsmål, men provar detta och ser fall det kan sporra mig. Jag tror jag är bättre på att jobba kortsiktigt.

      Vad tränar du?

Kommentera

