ett och två

20 Feb

20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0.

En galen träningsdag, minst sagt! Började väl lite grann igår kväll, när jag skulle gå och lägga mig. Då fick jag för mig att jag skulle ställa klockan lite tidigare, gå upp ur sängen, äta en banan sen ta på mig träningskläderna. Jag som alltid är snorhungrig och illamående på morgonen. Jag som aldrig tränar på morgonen. Tills idag. Jag gjorde det! Jag gick upp, åt en banan, tog på mig träningskläderna, kopplade den glada Hunden och gav mig ut i Stadsskogen.

Det var lite segt till en början. Men jag sprang ett varv på slingan, 3,2 kilometer och jag höll jämt tempo med 8 minuter/km. Kändes oförskämt skönt och bra efteråt!

Bra så, tänkte jag. Stolt över min hurtighet och en bra start på dagen. Då skrev Erika, som ska åka Vasaloppet till helgen, att hon tänkte dra till Storvreta ikväll och åka längdskidor. Jag kunde inte tacka nej. Så jag gjorde tvärtemot vad jag brukar. Jag blev hämtad och dagens andra träningspass var ett faktum. Knäppt, men otroligt kul!

Nu är det bara arton pass kvar!

Kommentera

