när jag blir frisk…

6 Jan

… då blir det åka av! Eller något i den stilen. Framförallt kommer jag att ta Hunden på en rejäl promenad, ett par timmar i Hågadalen är det minsta jag kan erbjuda hennes tålamod som står ut med mitt trötta jag. Jag har fått en vanlig hederlig förkylning. Kroppen är tröttare än tröttast, huvudet känns tungt och så hostar jag med ojämna mellanrum. Men sånt är det, vinterlivet. Ovanpå detta så försöker jag och Hunden hantera det faktum att vår favorit har åkt till De Förenta Staterna för att hänga i Atlanta under våren. Det är väldigt tomt här hemma.

Tillbaka till när jag blir frisk. Då ska jag dels se till att bli grym på plankan, nu när jag har antagit utmaningen så måste jag ju ta mig an den med stil! Men jag tänkte också utmana mig själv och köra ett 555-pass. Ett mördarpass, med 555 stycken repetitioner av diverse olika övningar. Det blir spännande!

Utöver det så har jag också köpt mig en ny pryl, för att kunna träna hemma. Jag är egentligen emot idén med att träna hemma, mest för att jag tror på det kollektiva. Jag tror på att man mår bra av att göra saker ihop med andra. Jag har ett träningskort på Campus1477 för att jag gillar att vara där. Men jag måste vara ärlig mot mig själv och inse att det inte kommer bli så mycket skrot på Campus så länge Hunden inte kan vara ensam hemma. Så då tänker jag köra träning på hemmaplan. Och därför köpte jag mig ett hopprep – som Hunden älskar! Hon tror det är någon form av leksak som innebär att hon ska bli helt överlycklig och hoppa runt en. Så när jag blir frisk ska jag träna Hunden att ligga still på en plats samtidigt som jag kan hoppa hopprep utan att hon får repet på sig. En utmaning!

Kommentera

