två månader

4 Jan

För två månaders sedan så traskade Hunden för första gången in i vår lägenhet. Det är galet vad tiden går snabbt! Vi träffade hunden dagen innan och bestämde oss nästan direkt för att vi skulle prova att ha henne hemma hos oss. Det gick bra, första veckan ställde vi klockan för att gå ut och gå med hunden. Det var flera tidiga morgnar. Upp klockan 7 för att gå en kort promenad, på med kaffe och fram med frukosten, sen hann vi med en lång promenad innan klockan var 9. När första helgen kom så var Emma bortrest och jag skulle vara hemma med Hunden. Jag var så otroligt trött efter de första dagarna, ställde aldrig någon klocka, och blev helt chockad när jag vaknade klockan 11. Jag tittade på Hunden, klappade på henne, och hon stirrade på mig som om jag var knäpp som alleredan skulle gå upp. Det visade sig att vi inte alls fått en morgonpigg hund, snarare tvärtom. Det uppskattas av morgontrötta mig.

Allting är inte frid och fröjd. Vi ensamtränar Hunden, men ännu är hon inte trygg nog för att kunna bli lämnad några längre stunder. Det har lett till mycket planerande och trixande för att få ihop vardagen. Och det har lett till en helt enormt stor tacksamhet till alla de av våra vänner som ställt upp och varit hundvakter. Fina, fina, ni! <3

Kommentera

