antar utmaningen

4 Jan

Träningsbloggaren Sofy som bloggar på Upp och hoppa har utmanat sina läsare i plankan. Den enda regeln är att det ska vara en planka på tå (jag gör alltid plankan på knäna). Man ska mäta sin tid i början på januari och sedan den 31 januari. Den som ökat sin tid mest i procent vinner. Vilket är en helt awesome utmaning! Det innebär att alla, oavsett förutsättningar och tolvpack, kan ha chans att vinna. Jag antar utmaningen och ser fram emot en månad med mycket magträning!

För er som inte har koll på plankan, det är helt okej. Det var först förra året som jag visste att den övningen hette just plankan. Dels kan du kolla på bilden här ovan, eller på videon som Stadium gjort här nedan, så får du en hum om hur du ska göra. Nyckelord: rak i ryggen!

Min starttid: 01:02:80

(När jag skulle göra plankan så ville Hunden vara med och leka nere på golvet. Så jag fick ta till min barska ton för att hon skulle lägga sig ner en meter bort. Och där låg hon glatt och viftade på svansen. Tills jag lade mig platt på golvet, då sprang Hunden fram och slickade mig i hela ansiktet.)

Kommentera

