rutiner

2 Jan

I början av november så flyttade Hunden hem till oss. En av mina tankar med att skaffa hund var att det skulle bli mer rutiner i livet. Och det har det verkligen blivit, trots att Hunden är mer morgontrött än vad jag är. Jag har aldrig gått så mycket som jag gör dessa dagar. Det är fantastiskt att, oavsett tid på dygnet eller väderlek utanför dörren, kunna få sig en daglig dos av frisk luft. Jag älskar det!

Tyvärr så har ju alla mynt en baksida. Hundens baksida har varit att hon inte varit redo att bli lämnad ensam hemma än. Det är inte så att vi tänker leva ett liv där vi kan ha en hund ensam hemma under hela långa arbetsdagar, men en timme eller två skulle underlätta vardagen enormt. Framförallt så skulle det innebära att jag inte slarvade så fruktansvärt mycket med min egna träning. Jag ser fram emot den dag jag kan gå till gymmet och lyfta skrot, för att sedan komma hem och mötas av en glad vovve.

Jag har fått enormt bra vardagsmotion genom alla dessa promenader. Utmaningen för 2013 blir att ta tillvara på styrkan och uthålligheten hos hunden och göra mer fysträning ihop. Mitt mål är tre pulshöjande träningspass i veckan. Det ska vi väl klara av?

Kommentera

