träningsåret 2012

1 Jan

Träningsåret 2012 började med mitt första löppass på väldigt länge den andra januari. Där och då bestämde jag mig för att löpning skulle bli min nya grej. Jag läste på, försökte förstå mig på det där med löpteknik, tittade på YouTube-klipp och hittade Funbeat. Det sistnämnda är det som drivit mig framåt. Deras app gör att jag kan regga mina rundor med GPS:en och föra statistik som jag själv kan följa upp när jag känner för det. Och deras diskussionsforum har många gånger gett mig kloka svar på allt från träningsupplägg till löparknä. För att få struktur på träningen, och inte göra misstaget många (inklusive jag själv) gör att få för sig att springa flera minuter i sträck utan att reflektera, så började jag följa ett 12-veckors träningsprogram som heter From Coach to 5k (C25K). Från soffan till fem kilometer. Och under året som gått så har jag klarat det. Fem kilometer utan att stanna eller gå, bara löpa. Det är stort! För mig är det otroligt stort!

Träningsmängden är jag väl inte helt nöjd med. Men jag är otroligt glad över att jag börjat träna, att träning är viktigt i mitt liv. Nu behöver jag bli bättre på att få det att bli lika naturligt som att borsta tänderna på morgonen. Och att träna regelbundet. Inte mycket i tjok.

Här är mitt träningsår 2012:

09b9fd03053343c988a1fc1dfcc7c0a0

3 svar to “träningsåret 2012”

  1. svenssonemma2012 02 januari 2013 den 0:02 #

    glöm inte att du sprang ditt första millopp!!!!!!!!

    • mikaelapersson 02 januari 2013 den 0:49 #

      Nejdå, det kommer ett inlägg om det senare :)

Trackbacks/Pingbacks

  1. den första januari 2012 « Träning med fot & tass - 02 januari 2013

    […] som jag skrev i mitt korta och sammanfattande inlägg om träningsåret 2012 så genomförde jag den första januari 2012 mitt första löppass på väldigt länge. Nu är det […]

Kommentera

