gott nytt (tränings)år!

1 Jan

Det är lätt att tänka i negativa termer. Jag ska inte, jag vill inte, etc. Allt som oftast försöker jag vända det mesta till det positva, vilket också påverkar mitt sätt att tänka, skriva och prata. Det kan bottna i en rädsla över att det faktiskt inte är så där jäkla bra som det skulle kunna vara. Det kan också bottna i en rädsla över att möta den verklighet som finns, som ofta är mörk och dyster när man lyfter bort det ljusa skimret. 

Oavsett vad jag oftast försöker göra så vill jag ändå tänka att denna blogg inte ska vara en plats där jag vräker ur mig hur bra jag är och hur bra allt är och hur bra allt går. Nej, jag vill vara ärlig mot mig själv och bloggens läsare. Livet suger ibland. Men det är inte ett sugit liv som inledde detta år, utan året började med ett braskhurtigt första träningspass på årets första dag. Precis så som jag inte vill att det ska vara. Som en nål i ögat på alla som inte är hurtiga nog att ta sig ut och träna denna dagen efter.

Årets första träningspass
Men det är ju trots allt, oavsett mitt inte ovan, en träningsblogg jag skriver inlägg till. Årets första träningspass var en otroligt tung löprunda i skogen vid vårt hem. Broddarna var på, underlaget isigt som aldrig förr, blandat med partier av 4-5 centimeter vatten, och Hunden var helt överlycklig! Att få vara i skogen är det bästa hon vet! Och att få springa med matte är riktigt kul, både med och utan koppel. När vi springer i skogen så låter jag henne oftast springa utan koppel, men så fort jag hör eller ser någon närma sig så åker kopplet på. Jag tycker det är viktigt att respektera att alla inte är lika hundglada som jag. Vi var ute i en halvtimme och mina ben var segare än sega råttor. Men ute var vi, kul hade vi, och 2013 har börjat på bästa tänkbara (tränings)sätt!

Gott nytt (tränings)år!

Kommentera

