om att få en hang-up

31 Dec

Jag är väldigt bra på att få idéer, och sedan fastna vid dem. En idé jag fått är att jag och Hunden ska börja träna agility, tids nog. Innan dess så ska vi gå lite lydnads- och aktiveringskurser för att bli tryggare med varandra och bygga upp oss som team. Men det innebär ju inte att jag inte kan spana in sporten och lära mig så mycket som möjligt. Därav hang-up i rubriken ovan. Jag har fått en hang-up på det här med agility. Häromdagen så klickade jag inte på YouTube för att se om det fanns några bra klipp att lära sig från. Givetvis fanns det mängder av klipp, bland annat från Crufts som är världens största tävling för hundar. Jag blev galet imponerad över arenan och hundarnas prestation.

Min första tanke var att Hunden ska bli världsmästare och att vi ska åka runt på de där stora tävlingarna. Tills jag klickade in på Wikipedia och fick lära mig att blandraser inte får tävla i Nordiska mästerskapen och Världsmästerskapen i agility. Tough shit. Men svenska mästare då?

Kommentera

