träning med fot & tass

18 Dec

I bloggens första inlägg så vill jag passa på och tacka mina kreativa vänner för alla de förslag som kom sprudlandes när jag frågade om tips på vad en blogg kring min egna och hundens träning kan tänkas heta. Massvis av fyndiga förslag, det ena värre/roligare än det andra. Jag vill att bloggen ska fokusera på lekfull träning, inte på några krav om att komma i form eller uppnå en massa resultat. Sen tror jag nog att vår träning tillsammans kommer att göra att min och Hundens fysiska form kommer att bli bättre och att vi kommer att nå framgångar både enskilt och tillsammans. Men det är den lekfulla träningen som ska vara fokuset för allt vi gör tillsammans. Flera av namnen nedan hade jag kunnat ta rakt av. Det blev en liten kompromiss mellan några av dem. Just ”fot” och ”tass” är båda kommandon. ”Fot” används för att få Hunden att gå i lugn takt vid hundförarens (den som håller i kopplet) sida och ”tass” används för att Hunden ska hälsa på en. Det kan också syfta på mina fötter och Hundens tassar.

Här kommer de olika förslagen som mina vänner brainstormade kring:
– matten som tränar hunden, eller hunden som tränar matten
– www.fårmantamedsighundeninihimlen.se – Ett namn som samlar det du är: teolog, hundägare och skåning
– Mitt (tränings)liv med hund
– form med fot och tass
– Mikaela och vovven löper
– Hund som personaltrainer
– Träning- doggystyle
– Persson – let the dogs out
– Hundgöra
– Hund(ra) sätt att bli fit
– Hundmänniskoträning
– Human-dog-heavenlytraining
– Jyckegympa
– Rasta Hunden

Kommentera

